Vilkår og betingelser

Generelle oplysninger

Virksomhedens juridiske navn: Bobbi Balloon ApS

CVR-nr. 41577010

Adresse : Sankt Pauls Gade 21, st.

1313 København K

E-mail adresse : info@bobbiballoon.com

Telefonnummer : +4520943699

 

Betaling

På Bobbiballoon.com kan du betale med VISA, Mastercard, AMEX, Dankort og MobilePay.

Der opkræves ingen gebyrer for kreditkort.

Beløbet trækkes først fra din kortkonto, når varerne er afsendt.

 

Fragt

Alle ordrer sendes fra Danmark via Postnord fra vores lager i Danmark.

Bemærk venligst at det kan tage 1-3 hverdage før din ordre er afsendt fra vores lager.

Du kan forvente at modtage din levering inden for 1-3 hverdage i Danmark og inden for 5 hverdage i resten af EU.

Hvis din ordre er blevet leveret til et afhentningssted, skal du sørge for at afhente den i tide. Ellers kan den blive sendt tilbage til lageret. Hvis du ikke er i stand til at afhente din ordre i tide, skal du kontakte enten afhentningpunktet direkte eller fragtfirmaet. Eventuelle omkostninger i forbindelse med disse returneringer dækkes ikke af Bobbi Balloon ApS.

Vi tilbyder forsendelse til alle lande i EU, samt til nogle lande uden for EU. Nedenfor kan du finde en oversigt over forsendelsesomkostningerne til de forskellige lande.

 

Danmark:

Bobbi Balloon tilbyder gratis forsendelse inden for Danmark på ordrer over 299 DKK. For ordrer under dette beløb vil der blive tilføjet et forsendelsesgebyr på 29 DKK til ordren, hvis du ønsker levering til en pakkeshop og 39 DKK for levering til hjemmet.

Bobbi Balloon tilbyder gratis forsendelse inden for EU på ordrer over 100 EUR (750 DKK). For ordrer under dette beløb vil der blive tilføjet et forsendelsesgebyr på 10 EUR (75 DKK) til ordren.

 

Ikke-EU-lande:

For ordrer til lande uden for EU vil der blive lagt et forsendelsesgebyr på ca. 17 EUR (125 DKK) til ordren. Ved forsendelse til lande uden for EU kan der forekomme yderligere afgifter, som kunden muligvis skal betale (se afsnittet om told).

 

Told:

Eventuelle told- og importafgifter, der opkræves, når ordren når sit bestemmelsesland, skal betales af kunden (modtageren af ordren). Lande, hvor dette gælder, er f.eks. Norge og Schweiz. Bobbi Balloon ApS har ingen kontrol over afgifter og toldpolitikker i disse lande og deltager derfor ikke i at dække disse. For yderligere oplysninger bedes du kontakte dit lokale toldkontor vedrørende eventuelle importafgifter for dine ordrer. Nægtelse af at betale sådanne afgifter vil medføre en annullering af ordren. Forsendelsesgebyrer og toldklareringsomkostninger i forbindelse med annulleringen vil blive fratrukket det samlede beløb, der refunderes til dig.

 

Annulleringsrettigheder

Som forbruger har du, når du køber hos os, en 30-dages fortrydelsesperiode, hvor du har ret til at fortryde købet.

Denne fortrydelsesperiode udløber 30 dage efter den dag, hvor du har modtaget dine varer. Hvis du har bestilt flere varer i samme køb, og de leveres separat, løber fristen fra den dag, du modtog den sidste vare.

Fristen betyder, at du har 30 dage efter modtagelsen af varerne til at give os besked om, at du ønsker at fortryde købet. Du kan sende en e-mail til info@bobbiballoon.com eller gøre brug af standardfortrydelsesformularen, som du finder i slutningen af forretningsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varerne, medmindre du samtidig underretter os herom.

 

Annullering af en del af købet

Hvis du har købt mere end én vare hos os, kan du returnere en eller flere varer, også selv om de er købt i en enkelt ordre.
Bemærk venligst, at kun en del af fragtomkostningerne refunderes.

 

Returnering af varerne

Når du har meddelt os, at du fortryder dit køb, har du 14 dage til at returnere varerne til os. Returen er gratis og du kan bruge den forudbetalte returlabel, som ligger i din pakke.

Du skal ikke betale for returneringen af pakken, men du er ansvarlig, hvis den bliver beskadiget under transporten.

Nogle varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for f.eks. meget store ordrer.

Omkostningerne ved returnering af disse varer forventes at beløbe sig til højst 500 EUR.

 

Artiklens tilstand på tidspunktet for returneringen

Hvis artiklens værdi er nedsat, og årsagen er, at du har brugt den på en anden måde end nødvendigt for at kontrollere artiklens type og egenskaber og dens funktion, kan kun en del af købesummen tilbagebetales til dig. Det beløb, der kan refunderes, afhænger af artiklens salgsværdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at kun fragtomkostningerne kan refunderes.

Vi anbefaler, at du returnerer varen i originalemballagen.

Hvis den originale emballage mangler, kan det reducere artiklens værdi.

 

Tilbagebetaling af købesummen

Hvis du fortryder et køb, får du dine penge tilbage. Hvis artiklens værdi er reduceret, trækker vi det beløb, du hæfter for, fra.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (hvilket dog ikke gælder for ekstra leveringsomkostninger, hvis du har valgt en anden leveringsform end den billigste standardleveringsform, som vi tilbyder), senest 14 dage efter den dag, hvor vi har modtaget din meddelelse om, at du ønsker at fortryde aftalen.

Vi tilbagebetaler pengene med samme betalingsmiddel, som du har brugt ved købet, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender dokumentation for, at du har returneret den.

 

Ingen byttevarer

Bemærk venligst, at vi ikke bytter varer. Hvis du alligevel ønsker det, kan du købe en ny vare ved at afgive en ny ordre på vores webshop og returnere den vare, du ikke ønsker.

 

Send den artikel til:

Att: Bobbi Ballon
Sankt Pauls Gade 19
1313 København
Danmark

Vi accepterer kun pakker, der sendes direkte til denne adresse.

 

Ret til at indgive klager

Når du handler med os som kunde, gælder den danske købelov.
Det betyder, at du har ret til at klage inden for 24 måneder. Kontakt os venligst, inden du returnerer varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret eller ombyttet, dine penge refunderet eller et nedslag i prisen, alt efter den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for en "rimelig tid", efter at du har opdaget en defekt. Hvis du klager inden for to måneder efter, at manglen er blevet opdaget, vil det altid blive betragtet som værende inden for en rimelig tid.


Hvis reklamationen er berettiget, refunderer vi dine fragtomkostninger (inden for rimelighedens grænser). Varen skal altid returneres i passende emballage. Husk også at indhente en kvittering for forsendelsen, så vi kan refundere dine fragtomkostninger.

 

Send den artikel til:

Att: Bobbi Ballon
Sankt Pauls Gade 19
1313 København
Danmark

Vi accepterer kun pakker, der sendes direkte til denne adresse.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Politik for personoplysninger

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler med os:

Navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

 

Vi registrerer og videregiver de personlige oplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysninger er registreret hos Bobbi Balloon ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Derudover samarbejder vi med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Disse virksomheder behandler udelukkende dataene på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, hvor dine data får tilstrækkelig beskyttelse.

bobbiballoon.com, er den dataansvarlige person Bobbi Balloon ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger om dig vi behandler.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I visse situationer er vi forpligtet til at slette dine personoplysninger, hvis du beder os om det. Det kan f.eks. være oplysninger, som ikke længere er nødvendige til det formål, vi brugte dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine personoplysninger behandles på en måde, der er i strid med loven. Du kan også skrive til os på: info@bobbiballoon.com

 

Hvor du kan klage

Hvis du som kunde ønsker at klage over dit køb, kan du kontakte info@bobbiballoon.dom. Hvis det ikke lykkes dig at finde en løsning, kan du sende en klage til Center for behandling af klager på

 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

DK-8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Hvis du er bosiddende i et land uden for Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Forretningsbetingelserne er senest opdateret den 19.11.2021

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular skal kun udfyldes og returneres, når fortrydelsesretten udøves).

 

Til:

Att: Bobbi Ballon
Sankt Pauls Gade 19
1313 København
Danmark

Tlf: +4520943699

info@bobbiballoon.com

Jeg ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten i en købsaftale vedrørende følgende varer/tjenesteydelser:

________________________________________________________________________

 

 

Bestilt, dato: _______________________________

Modtaget, dato: _______________________________

 

Consumer’s name: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: Forbrugerens navn _________________

(kun hvis formularens indhold er angivet på papir)